potatis&pärlspont.blogg.se

På den här bloggen kommer du kunna följa oss i våran renovering av våran gård som är från 1800-talet och hur vi försöker återskapa gården som den en gång har kunnat sätt ut. Vi började denna resa redan 2012 men jag ska försöka få er o hänga med nu när huset börjar ta form. Ännu har vi mycket kvar. Du kommer även få följa oss i våran resa att bli självförsörjande månskensbönder.

Förlåt, men här kommer lite inspiration.

Kategori: Badrummet, Byggnadsvård, Dagbok, Inredning, Insperation

 
 
Förlåt, eftersom jag inte uppdaterat er på länge. Men jag och min son har vart sjuka sen i söndags,ordentligt. Men nu är vi båda bättre, jag är fortfarande rasslig i halsen Men de hindrar mig inte från att uppdatera er. 
 
Under helgen har dom jobbat med rör dragning på övervåningen till badrummet så det är hög tid att börja bestämma sig för handfat och blandare mm. 
 
Toalett har vi redan bestämt då det inte går att ha vad som helst på en övervåning. Det måste vara en lågspolande toalett och den måste vara vägghängd. 
 
Jag vart osäker på locket vilken färg vi ska välja? Men sist jag sa vad vi skulle ha var jag väldigt säker på att vi skulle ha ett brunt lock. Men jag är osäker om det var denna bruna färg jag menade? Vad tycker du? Svart, ljusbrunt eller mahogny? 
 
Nu nu till inspirations bilderna på olika idéer till blandare och handfat. 
 
 
 
 
 Denna blandare tyckte jag om och hittade på http://sidsid.shop.textalk.se 
snygg men rätt? 
 
      
Vi nog helt klart bestämt oss för skål format handfat, men det finns en djungel av dessa också. Det finns även vanliga vita snygga skålformade handfat från Hafa och Haganäs 
 hafa 
 
 Haganäs
 
hittade även detta förtjusande handfat dock verkar det inte vara något massproducerat handfat utan ropades ut på auction?! 
 Ett gammalt Saltglaserat stengods, Höganäs. Vill ha! Vet du om detta finns att köpa någonstans hör av er!! 
 
Kommentera inlägget här: