potatis&pärlspont.blogg.se

På den här bloggen kommer du kunna följa oss i våran renovering av våran gård som är från 1800-talet och hur vi försöker återskapa gården som den en gång har kunnat sätt ut. Vi började denna resa redan 2012 men jag ska försöka få er o hänga med nu när huset börjar ta form. Ännu har vi mycket kvar. Du kommer även få följa oss i våran resa att bli självförsörjande månskensbönder.

Katten Nixson

Kategori: Badrummet, Dagbok, katten

Idag känner jag mig för slut för få nått vettigt blogg inlägg. Jul stressen tär, men vi tar lite ledigt snart. Jag känner att jag lär bjuda på nån form av bild. Det får bli på våran kära katt, som gärna följer med på promenad genom byn. Han påminner mer om en hund, för han kommer när jag visslar på honom han "går fot" ;) 
Nixson som han heter har verkligen gått upp och ser nu ut som en katt ska göra, lite rund men inte för rund. När vi tog han från katthemmet och när han vart hos oss ett litet tag kände jag mig plötsligt lite fundersam, hade vi gjort rätt som tagit en gamalkatt? Skulle jag kunna få starka band till "någon annans katt" skulle jag lita på honom och kalla honom "min katt". Men efter den korta osäkra tanke som försvann snabbare än vad den kommit, en mer otroligare katt kan man inte hitta. Jag litar på homon nu till 100% efter han alltid visat bevis på detta, även om våran son plötsligt fått tag i svansen eller står o klappar hårt när Nixson som för övrigt har massa barnfria zoner valt att ligga i den mer farliga barnzonen o ta sin vila så höjer Nixson bara lite på öhonbrynet när detta händer. Men jag undviker dessa senarium och håller sonen på säkert avstånd mesta dels för Nixson skull. Hur snäll katt man än har så ska man inte utmana ödet. 
 
Nixson är sällskaplig, trygg, snäll, smart, duktigt mus rått jägare och en tålig herre. Dock ingen knäkatt men älskar när jag sitter på golvet och ägnar min fulla uppmärksamhet till at klia han bakom örat. Eftersom vi inte har någon soffa ännu. 
Han sover gärna på unos skötbädd, jag övertygad om att Nixson har starka band till Uno även om jag mamma är lite nojig och inte låter dom leka med varann. Uno älskaaaar verkligen honom iallafall. Så fort uno blir stor nog att förstår att man inte kan dra katten i svansen o banka på den så ska dom få mysa. :) 
 
I början fick jag inte bära Nixson de gillade han inte att hållas fast. Nu älskar han o bli bärd av mig speciellt på kvällarna, då vill Nixson vara liten bäbis <3 
 
Han här för att stanna livet ut och jag hoppas han blir gammal o grå med oss. Godnatt! 
Kommentera inlägget här: