potatis&pärlspont.blogg.se

På den här bloggen kommer du kunna följa oss i våran renovering av våran gård som är från 1800-talet och hur vi försöker återskapa gården som den en gång har kunnat sätt ut. Vi började denna resa redan 2012 men jag ska försöka få er o hänga med nu när huset börjar ta form. Ännu har vi mycket kvar. Du kommer även få följa oss i våran resa att bli självförsörjande månskensbönder.

uppdatering

Kategori: Badrummet, Byggnadsvård, Stallet, Övervåningen

Det går med full fart här hemma. Efter ett dygn på resande fot kom jag hem till massa nya saker. Jag sa när jag åkte att en fin allahjärtansdagpresen skulle vara att det vart klart i stallet till grisarna. . :) 
Jag kom hem och det var klart och han hade även börjat kalkmåla. På den här bilden är väggarna kalkmålade två svängar. Man bör kalkmåla väggarna upp till 8 gånger och nu har jag kalkmålat dom 4 gånger. Dock ingen bild från fjärde strykningen. Men en från tredje. 
På bilden ni ser har det inte riktigt torkat än men det blir vitare :). Jag har inte tagit någon bra bild på grinden som dom fått, men här kommer en bild man ser den lite bättre på. 
Dom kommer få de så fint. :) med halm och strö. För den som missat ska vi få hem två fina linderösvin och dom är så pass små (9veckor) att dom ska vara inne ett tag. Men sen är det meningen dom ska vara ute hela året och böka på våran mark. 
 
Sen var hela hallen typ klar. Men har ingen bild och vill vänta till i morgon när det  är ljust. Så den karmellen spar vi på. 
 
En annan sak som hänt denna helg är detta.
Köpmandisken har funnit sin plats inne, dock inte helt klart. Det ska målas panelen och hyllplan på sidan ska skapas. Sen ska vi kolla på ett handfat som vi lyckats fått tips om genom och tackvare bloggen och en kär vän till Emil!! Wehoo! :) Älskar att jag och Emil har samma stil och är överens om allt, inge krångel vi bara kör :D och med de sagt säger jag godnatt! 
 
Kommentera inlägget här: