potatis&pärlspont.blogg.se

På den här bloggen kommer du kunna följa oss i våran renovering av våran gård som är från 1800-talet och hur vi försöker återskapa gården som den en gång har kunnat sätt ut. Vi började denna resa redan 2012 men jag ska försöka få er o hänga med nu när huset börjar ta form. Ännu har vi mycket kvar. Du kommer även få följa oss i våran resa att bli självförsörjande månskensbönder.

Hej någon som kan!

Kategori: Badrummet, Byggnadsvård, Insperation

 
 
Diskussion går het här hemma, vilken tapet? Jag surfar Google-bilder och blir inte dugg klokare. Min sambo tycker vi ska ha ett svart sovrum med maffiga medaljonger? Typ så här? 

 Eller 
 
Ja inte är jag omöjlig till tanken, det kan nog bli snyggt, men han vill ha svarta lister också? det tror inte jag på. 
Hur som helst ska vi på möte med målare och försäljare i morgon eftermiddag Och det kommer jag blogga om.
 
Det vart aldrig något blogg inlägg igår eftersom tröttheten slog till efter veckor av sjukdomar som kommit och gått här. Känner mig dåsig ennu efter en natt utan sömn. Insperation kändes lite puttsväck men kommer nog på banan snart igen. :)
 
Det är verkligen högtid nu att komma på vad vi vill ha för våtrumsmatta i badrummet. Jag stött på problem jag hittar inte några snygga våtrumsmattor I "retro" "gameltidens" "marockans" stil . Det finns en ända som tilltalar oss lite och det är: 
 
Den är verkligen jätte fin men det är den ända som finns, den finns i två färger en mer svart och sen denna gråa. Vi vill ju gärna vara lite ensamma om tapeter färgval mm Inte följa någon trend. Men vi verkar ha en väldigt trendig smak dock. Det andra problemet är att jag vill ha mer färg, mer som dessa: 

 
 
 
 
Hallå ska verkligen vara så svårt att göra en våtrumsmatta mer retro eller marockansk med färg?
 
någon som vet om det finns, jag menar jag har ju sätt färgglada våtrumsmattor när jag var liten hos folk? 
 
nu är sonen vaken så jag får skriva mer en annan gång. 
 
Hej hej !
 
 
 
Kommentera inlägget här: