potatis&pärlspont.blogg.se

På den här bloggen kommer du kunna följa oss i våran renovering av våran gård som är från 1800-talet och hur vi försöker återskapa gården som den en gång har kunnat sätt ut. Vi började denna resa redan 2012 men jag ska försöka få er o hänga med nu när huset börjar ta form. Ännu har vi mycket kvar. Du kommer även få följa oss i våran resa att bli självförsörjande månskensbönder.

ingen jul utan en bock?

Kategori: Byggnadsvård, Dagbok, Renovering

 
Idag försökte jag jag vara kreativ när sonen sov sin förmiddags lur, för att vara första bocken någonsin så var den rätt okej. 
 
Idag blir det enkelt blogg inlägg då jag bloggar från mobilen
 
morgon promenad och vårat fina hus, som vi la nytt tegel tak på i sommras. 
 
 
Vi har en katt som heter Nixson och kommer från katthem och från ett dödsbo och stormtrivs nu som råttjägare på våran gård. Han är helt enkelt världens bästa katt. När han kom till oss första dagen gömde han sig bakom en tavla som stod på golvet i matsalen men snart helt okej med läget, han skulle vara inomhus i två månader men vi släppte ut honom efter tre dagar, vi försökte ha koppel på honom men eftersom han aldrig ens kännt gräs under sina tassar var det svårt att hänga med när han ville in i huset för att ta skydd.  Vi förstod att han var här för att stanna. Nu är han tuffare en någonsin men är även en bekväm herre som helst är inne o sover på stolen vid elementet. 
 
 
Sist jag tog kort på övervåningen våran såg den ut så här. Det gör den inte nu, nu går det med rasande fart. Mer om det i morgon. 
 
Kram och godnatt. 
 
Kommentera inlägget här: