potatis&pärlspont.blogg.se

På den här bloggen kommer du kunna följa oss i våran renovering av våran gård som är från 1800-talet och hur vi försöker återskapa gården som den en gång har kunnat sätt ut. Vi började denna resa redan 2012 men jag ska försöka få er o hänga med nu när huset börjar ta form. Ännu har vi mycket kvar. Du kommer även få följa oss i våran resa att bli självförsörjande månskensbönder.

liten uppdatering

Kategori: Barnrum/Lekrum, Byggnadsvård, Renovering, Sovrummet, Övervåningen

Hej på er trogna följare och ni nya. 
 
Här kan ni som sagt följa vårat lite annorlunda husprojekt. Jag försöker hålla mig till ämnet men är fortfarnade nybörjare på de här med att blogga på någon slags proffsig nivå, som jag försöker mig på. Att vara mamma, plugga och ha hus samtidigt går inte alltid ihop. Man lär tycka det är kul, det gör jag också  men man lär prioritera bort något annat, typ som ikväll prioriterar jag brort några timmars plugg och städning. Så jag kan få visa lite om vad som händer hos oss. Och jag pratar ju gärna i bildform och är ni nyfikna på mer detaljerad info så skriv en komentar så svarar jag/vi. 
Här är våran blivande garderobsdörr, den bruna. Alltså husets gamla pardörr.(ena delen av den) Eftersom dom är oisolerade så duger dom bara som garderobsdörrar nu. Men vi har beställt en exakt kopia av denna pardörr till hallen också, fast isolerad. Ni minns väl att jag Emil kommer ha en varsin "walk in" garderob, så det blir en dörr på varsin sida om sängen. Det kommer blir riktigt fint :). Tror vi! 
 
Första strykningen av färg i garderoben avslöjar lite om färg temat i vårt sovrum. Men ni som hänger med i bloggen har ju sätt tapeterna, iaf smakprov om vad som komma skall. 
 
Det är även ett till ställe som fått lite färg. Unos mys hörna :) på sneväggen blir det tapet. Detta avslöjat också färgtemat i Unos rum. 
 
Unos rum är lite av ett list-konstvärk just nu. Riktigt fint list-verk. 
Unos rum, barnrummet. 
 <3
Fönstret i Unosrum, barnrummet. 
 
Avslutar med fönstret i hallen, börjar ta sig :) 
Kommentera inlägget här: